Лайфстайл


Лайфстайл / 28 август, 2016

Комуникацията на една промяна

Ирина Кънева е маркетинг мениджър на Park Center Sofia. В професионалната си биография има редица успехи. Ето един от последните проекти, по който работи – трансформацията на първия търговски център.

С благодарности към Marketing360.eu за прекрасното интервю.

Какво ви доведе до решението за ребрандинг на City Center Sofia?

Решението беше взето от новият собственик на търговския център Revetas Capital Advisors, които притежават портфолиото с над 15 обекта с различни формати – ритейл паркове и търговски центрове под името Park Center.

Интересното в случая е, че няма по-подходящо име за обновения първи търговски център в София, тъй като това е единственият мол с пряк достъп до парка. А и това име прекрасно кореспондира с новото начало, с промяната, за която целият ни екип работи от две години.

Какви са целите на ребрандинг кампанията и какви промени ще представите?

Целта ни е една. Да върнем блясъка на първия търговски център в София и да представим тази отлична локация като най-доброто място за шопинг и срещи в града.

Бяхме първите, сега е време да сме най-добрите – както често си казваме в екипа на Ceres Management (компанията, която управлява мола). Всички ние вдъхновено работим по тази пълна промяна.

През септември тази година предстои да представим малкото бижу на София – Park Center. С изцяло обновен интериор и бранд микс. Истината е, че мястото е неузнаваемо след огромната инвестиция, която Revetas направи в този проект. Интериорът е изцяло обновен – като се започне от таваните, осветлението, ескалатори, подови настилки, осветление, асансьори, колони, парапети – всичко!

Първият етаж от търговския център ще представя примиум модни брандове, които не са присъствали сред микса ни от наематели до момента и които ще привлекат различна група клиенти, с по-високи изисквания към качеството и произхода на стоките, които купуват.

Разширихме зоната за хранене на етаж 2, открихме прекрасна тераса, на която хората могат да се хранят на въздух. Добавихме още 3 нови концепции за бързо хранене в микса от наематели на фудкорта ни. Открихме чудесен нов бар на изхода към парка, който се превърна в хит. Наемателите, които са с нас от самото начало реновират своите обекти, за да представим наистина най-добрата визия на търговския център на откриването на Park Center Sofia.

Най-голямата промяна несъмнено се случва на последния етаж на мола. Там ще отворят врати огромен детски център, луксозен фитнес, ресторант, дентална клиника и зона за забавление на тийнейджъри. Тези концепции изцяло променят визията на търговския център и определено добавят стойност за посетителите ни.

Като шопинг център ли целите да позиционирате бъдещия Park Center или по-скоро като място за отдих и развлечения?

Позиционираме новия Park Center като малкото бижу на София - примиум търговски център, с екслузивен микс от модни марки и услуги, подбрани специално за хората, които живеят и работят в центъра. Паралелно с това ще промотираме това място като идеалната локация за срещи в града. Сега смело можем да заявим, че имаме всичко под един покрив – модерно кино, бар, кафене, голям детски център, фудкорт с разнообразни концепции за бързо хранене, луксозен фитнес клуб, ресторант, с огромна тераса и прекрасна гледка, автомивка, дентална клиника, паркинг и не на последно място – парк на самия вход! Всеки може да намери своята причина, за да прекара приятно времето си в бъдещия Park Center Sofia, без да губи търпение, обикаляйки огромни пространства и без да търси колата си в зле обозначени паркинг зони. А най-хубавото е, че може да седне на въздух – на новооткритата тераса или в заведенията на входа откъм парка.

Какви подходи използвате, за да повлияете на възприятията и поведението на клиентите?

Да променим представата на широката публика за City Center Sofia и да накараме хората да повярват в промяната няма да е лесна задача, но екипът ни вярва в пълния успех на проекта. Имаме всичко необходимо, за да успеем – отлични идеи, добър бюджет и блестящ нов продукт.

Хората просто трябва да дойдат в новия Park Center, а нашата задача е да им дадем причина да се върнат.  Затова проектите, върху които ще се съсредоточим ще бъдат именно такива. Ще работим върху календар от събития – модни, културни, образователни, които да дбавят атмосфера на мястото и да привлекат таргетиран трафик от клиенти. Не ми се иска да издавам тайните на основните ни кампании, но мога да обещая, че всеки в София ще чуе за новия Park Center и ще открие своята причина да влезе в търговския център.

Кои са каналите, на които залагате за комуникиране на промените?

От 15-ти август до средата края на 2016 сме планирали непрекъсната рекламна комуникация. Първата вълна вече представи ребрандирането на търговския център и ще покани хората на официалното откриване на Park Center, което ще се случи на 17 и 18 септември. Заложили сме на балансиран медиа микс: телевизия, нетрадиционна радио реклама, външна реклама, реклама в метрото и разбира се засилено онлайн присъствие.

Ребрандингът на търговски център не е лесна задача. Какви са предизвикателствата, с които се сблъсквате в реализирането на кампанията?

Предизвикателство беше да изберем подходящата форма, в която да покажем промяната. Посланието на кампанията ни по ребрандиране трябваше да бъде максимално разбираемо и видимо.

Несъмнено, всяко ребрандиране е скъп проект, чийто успех зависи от посланието и от верния избор на комуникационни канали. Ребрандирането на City Center Sofia в Park Center е проект, за успеха на който се работи с години. Необходимо е дългосрочно планиране и изграждане на стабилна стратегия на бранда. Процесът ще е дълъг и труден, но ние вече сме избрали посоката, вярното позициониране, верният тон и наистина знаем до кого и как да изпратим посланието си.