Лайфстайл


Лайфстайл / 09 декември, 2016

Резултатите са най-добрият измерител

С благодарности на Таня Явашева от сп. Икономика

Моника Григорова, управител Park Center Sofia

Моника Григорова е управител на търговския център от три години. Преди това е ръководила отдела за управление на недвижими имоти в Сибанк. Завършила е University of Portsmouth със специалност „Международна търговия и финанси“, а в City University придобива МВА - „Управление на финанси“.

Госпожо Григорова, каква накратко е историята на не/успеха на City Center Sofia, преобразен в Park Center?

Park Center и City Center Sofia, на пръв поглед са еднакви, но в същото време са два много различни проекта. Общото е сградата и таргет групата – хората, които живеят и/или работят в Лозенец и околностите; хора с високи доходи; семейства с деца.

Park Center Sofia e естественото продължение на CCS. Молът се промени, за да отговори на нуждите на пазара, на ритейл индустрията и на своите посетители, и ще продължи да се развива, като отговаря адекватно на пазарната конюнктура.

Park Center Sofia тепърва ще се разкрива за публиката, своите посетители и ще показва новия си блясък.

Успех е, когато собствеността се смени, да останеш да управлява имота. Как доказахте на новите собственици, че си струва да заложат на същия екип?

В трудната пазарна обстановка и ситуацията на търговски център към онзи момент, ние бяхме успяли да задържим позициите на центъра и да го управляваме конкурентно и с добри показатели, въпреки лошата му репутация и турбуленции в миналото. Изградихме работещи взаимоотношения с наемателите си и управлявахме центъра професионално и качествено. Това не остана незабелязано от Revetas, когато придобиха имота през 2014 г.

Нашият екип знаеше къде са слабите места и недостатъците на търговския център и имахме готова стратегия как да го репозционираме.

Освен всичко останало, мениджмънт екипът е изграден от много високо квалифицирани специалисти, които знаят какво правят. Заедно с новите собственици доразвихме стратегията за обновяване на мола, за да съвпада с концепцията Park Center, която Revetas вече имаха.

Защо според вас City Center Sofia, който е в сърцето на столицата, не съумя да извлече максимума от своето местоположение?

Когато поех управлението на мола, през септември 2013 г., се сблъсках с редица проблеми, част от които бяха наслоявани през годините. Част от тези проблеми бяха и недоверието между тогавашния собственик и наемателите, затруднения достъп по време на строежа на метрото, довел до загубата на ключови наематели като киното и ресторанта с красива гледка; промяната на търсенето на търговски площи от страна на наемателите и много други детайли, които бяха спомогнали за лошите резултати.

На фона на всичко това в София отвориха още няколко търговски центъра, които имаха огромни площи пригодени да приютят големи международни брандове, които точно стъпваха на пазара.

Каква е новата формула на променения Park Center и какво ви дава увереност, че сега тя ще проработи?

Park Center носи всички предимства на City Center Sofia, а именно лесно достъпната локация в един от кварталите, в който населението има добри доходи.

Обновихме изцяло сградата – нови тавани, осветление, подови настилки, акансьорни клетки; преместихме ескалаторите; обновихме цялата зона за хранене и добавихме нови ресторанти за бързо хранене на етажа. Цялостно обновихме фасадата, като подчертахме различни елементи на централния и заден вход. Превърнахме търговския център в луксозно, светло и красиво място – в малкото бижу на София.

Миксът от наематели е изцяло нов и отговаря на търсенето, на модерния и динамичен начин на живот на съвременните софиянци. Няма да спрем до тук, Park Center се развива и адаптира, за да отговори на нуждите на най-взискателните си посетители.

Заложихме на концепции, които предлагат на посетителите ни да прекарат приятно време в търговския център, като едновременно имат лесен и достъп до парка. Кафетерията Costa Coffee и Cache Bar са чудесен пример. Третият етаж пък предлага съвсем нови оператори, които никога не са били представени на тази локация - най-успешния и предпочитан детски център в София, модерен фитнес последно поколение, чудесен ресторант, дентална клиника.

Не на последно място – подобрихме и онлайн комуникацията и засилихме присъствието на Park Center в интернет пространството.

Как преди работихте за успеха и как сега ще работите за успеха – в какво е разликата?

Мениджмънт екипът на Park Center не е спирал да работи за успеха на локацията. Разбира се, сега вече имаме с какво да се похвалим - красива сграда и 95% отдадени търговски площи. Но пазарът е динамичен, за това ще продължим на пълни обороти, за да останем адекватни и да бъдем гъвкави, и като микс от магазини, и като качество на управление.

Личната мотивация за успех също е добър стимул. Нека си дадем малко време и съм сигурна, че след година ще имам още много какво да разкажа.

Какво показа вашият личен опит – кой всъщност е успешният мол в София, кое дава преднина пред другите или поне положителни финансови резултати?

Не мога да отговоря еднозначно на подобен въпрос, но нека го погледнем от няколко различни аспекти. Успешен е този мол в София, а и по света, който успява да се позиционира добре в нишата си. От гледна точка на посетителите – успешен е търговският център, който им предлага комфортна среда и микс от стоки и услуги, отговарящи на нуждите им. Ритейлърите пък ще кажат, че за тях е успешен проектът, който им носи най-високи обороти. Със сигурност собствениците на подобни имоти ще определят като успешен онзи, с най-добри финансови резултати.

Най-добрият измерител за успеха е...

Най-добрият измерител на успеха е чувството, че си се справил добре, когато виждаш резултатите и хората оценяват усилията и професионализма зад работата!